گل فروشی ساینا

تنوع در گل ها را با ما تجربه کنید.
تماس با ما: 09121839687

آشنایی با انواع مختلف گل قاشقی (Peperomia) و ویژگی‌های آن

آشنایی با انواع مختلف گل قاشقی (Peperomia) و ویژگی‌های آن

گل قاشقی یا پپرومیا (Peperomia) یکی از گیاهان خانگی محبوب است که به دلیل ظاهر زیبا و نگهداری آسان خود، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گیاه تنوع زیادی دارد و هر گونه‌ی آن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد. جهت آشنایی با انواع مختلف گل قاشقی (Peperomia) و ویژگی‌های آن با ما همراه باشید:

 

  1. گل پپرومیا اوبتوسیفولیا (Peperomia obtusifolia)

گیاه پپرومیا اوبتوسیفولیا، یا ابلق با نام علمی (Peperomia obtusifolia) محبوب‌ترین و نام آشناترین نوع پپرومیا است که با برگ‌های براق، بوته‌ای و متراکم، ظاهر زیبایی به خانه شما می‌بخشد. ترکیب رنگ آن سبز و سفید است و انتهای آن حالت گرد دارد. ساقه‌های پپرومیا ابلق در دو رنگ سبز و قرمز موجود هستند. در مقایسه با سایر اعضای خانواده قاشقی‌ها این گیاه به نور بیشتری نیاز دارد.

 

  1. گیاه پپرومیا کاپراتا (Peperomia caperata)

گیاه پپرومیا کاپراتا، یا چروک با نام علمی (Peperomia caperata) یکی از زیبا‌ترین نمونه‌های پپرومیا محسوب می‌شوند که برگ‌هایی ارغوانی با بافت‌های قلبی عمیق و چروک دارند؛ دمبرگ‌های آن همگی قرمز رنگ و ساقه‌ها پر از برگ هستند. برای نگهداری از این گیاه باید 2 مورد را رعایت کرد: آبیاری به‌ اندازه نیاز و قراردادن در نور متوسط و غیرمستقیم خورشید.

 

  1. گیاه پپرومیا رشته لاک پشتی (String of Turtles Peperomia plant)

این گونه از گیاه پپرومیا که با نام گل پپرومیا پروستراتا (Peperomia prostrata) نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین انواع پپرومیای آپارتمانی است که با برگ‌های گرد و ریز آن شناخته می‌شود. این برگ‌ها روی تاک‌های باریک و دنباله‌دار رشد می‌کنند و شبیه پوسته‌های لاک پشت با الگوی سبز روشن و تیره‌ی خالدار خود هستند. این گیاه را می‌توانید در یک سبد آویز بکارید یا روی میز یا پایه قرار دهید تا به صورت آبشاری رشد کند. از نیازهای گل پپرومیا پروستراتا می‌توان به نور غیر مستقیم تا نیم سایه و خاک که باید همیشه کمی مرطوب باشد، اشاره کرد.

 

  1. گیاه پپرومیا آرجیریا (Peperomia argyreia)

گیاه پپرومیا آرجیریا (peperomia argyreia) که با اسم برگ هندوانه‌ای نیز شناخته می‌شود برگ‌هایی کاملاً شبیه پوست هندوانه دارد. این برگ‌ها به صورت گرد و گوشتی هستند و خطوط نقره‌ای و سبز تیره دارند. از نیازهای پپرومیا هندوانه‌ای می‌توان به آب و هوای مرطوب، نور غیرمستقیم متوسط تا زیاد، و آبیاری پس از خشک‌شدن خاک اشاره کرد.

 

  1. گیاه پپرومیا روتوندیفولیا (Peperomia rotundifolia)

گیاه پپرومیا روتوندیفولیا به دلیل الگوی رشد خزنده‌اش، قرار دادن آن بر لبه پنجره و هر ارتفاعی عالی است. این گیاه از گلدان خود، آویزان می‌شود و با برگ های گرد، کوچک و آبدار، زیبایی صدچندانی را به منزل شما می‌بخشد. یک مکان نیمه سایه برای این گونه ایده آل است. این نوع گل قاشقی در خاک مناسب گیاهان آپارتمانی احساس راحتی می‌کند ولی حالت غرقابی و خشکی خاک را نمی‌تواند تحمل کند؛ بنابراین فقط زمانی آن را آبیاری کنید که سطح خاک خشک شده باشد.

 

  1. گیاه پپرومیا نیوالیس (Peperomia nivalis)

گیاه پپرومیا نیوالیس یکی از انواع مینیاتوری و رونده‌ی قاشقی است که برگ‌های گوشتی و ضخیم به رنگ سبز روشن دارد. این برگ‌ها به شکل جالبی از وسط تا شده‌اند. این ویژگی جالب در میان چند گونه‌ی دیگر از قاشقی‌ها مثل Peperomia graveolens وجود دارد که زیر برگ قرمز است و برگ‌ها به سمت بالا تا شده‌اند. برای نگهداری از این نوع گیاه پپرومیا نیز 2 مورد را باید رعایت کنید: نور غیر مستقیم و متوسط تا زیاد و خاک که باید کمی مرطوب باشد.

 

  1. گل قاشقی قطره باران (Peperomia polybotrya)

یکی دیگر از انواع گل‌های قاشقی گلدار، پپرومیا قطره باران است که برگ های بزرگ و به شکل قطره اشک دارد. برگ های این گیاه با اندازه بزرگ، رنگ سبز تیره و ظاهر براق خود، زیبایی چشم نوازی را در خانه ایجاد می‌کنند. و علاوه بر برگ‌های براق دارای ساقه‌های براق نیز می‌باشد. این نوع از گل قاشقی یک بستر پایدار از نظر ساختاری مانند کمپوست را ترجیح می‌دهد. قاشقی قطره باران خود را در یک مکان نیمه سایه با آفتاب صبح یا عصر نگهداری کنید و به طور منظم آن را آبیاری کنید تا خاک گلدان آن خشک و یا غرقاب نشود.

 

نکات کلی برای نگهداری گل قاشقی:
  • نور: بیشتر گونه‌های پپرومیا به نور غیر مستقیم و متوسط نیاز دارند. نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث سوختن برگ‌ها شود.
  • آبیاری: خاک باید بین دو آبیاری خشک شود. از آبیاری زیاد پرهیز کنید زیرا می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه شود.
  • خاک: خاک سبک و دارای زهکشی خوب برای این گیاه مناسب است.
  • دما و رطوبت: دمای معمولی اتاق برای پپرومیا مناسب است. رطوبت متوسط تا بالا را ترجیح می‌دهند.

 

نتیجه‌گیری

پپرومیا یا گل قاشقی با تنوع بالا و ویژگی‌های منحصر به ‌فرد، گزینه‌ای عالی برای تزئین خانه و دفتر کار است. با آشنایی با انواع مختلف این گیاه و نیازهای هرکدام، می‌توانید بهترین گونه را برای فضای خود انتخاب کرده و از زیبایی و طراوت آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • رتبه بندی
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترس
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
سبد خرید بستن