گل فروشی ساینا

تنوع در گل ها را با ما تجربه کنید.
تماس با ما: 09121839687

آشنایی با چند نوع محبوب گیاه سانسوریا

آشنایی با چند نوع محبوب گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا یا گیاه ماری با نام علمی Snake plants، از مجموعه ساکولنت‌ها است. گیاهی مقاوم، سبز و با تنوع فراوان در طبیعت است که نگهداری از آن در هر شرایطی راحت می‌باشد. به همین دلیل محبویت زیادی بین علاقمندان به نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی دارد. و جایگاه ویژه‌ای نیز در ترکیب با گیاهان آپارتمانی دیگر در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. جهت آشنایی با چند نوع محبوب گیاه سانسوریا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید:

 

اگر می‌خواهید با ترکیب گیاه سانسوریا با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی آشنا شوید، مقاله [ترکیب سانسوریا با سبک‌های دکوراسیون] را از اینجا مطالعه فرمایید.

 

انواع گیاه سانسوریا

انواع گیاه سانسوریا از نظر شرایط نگهداری و نیازها، شرایطی مشابه و یکسان دارند. اما از نظر مشخصه‌های فیزیکی و شکل ظاهری تفاوت زیادی میان آن‌ها وجود دارد. گونه‌های مختلف گیاه سانسوریا بسیار مقاوم هستند و حتی در شرایط نامساعد هم ماندگاری دارند. از طرف دیگر وجود گیاه سانسوریا در هر محیطی، حکم تصفیه‌کننده طبیعی هوا را دارد. در ادامه با چند نوع شناخته شده و محبوب گیاه سانسوریا آشنا می‌شویم:

 

  1. سانسوریا تریفاسکیاتا (Sansevieria trifasciata)

سانسوریا شمشیری با نام علمی تریفاسکیاتا (Sansevieria trifasciata)، بومی آفریقا است و یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع سانسوریا می‌باشد. این گیاه در دو نوع سبز رنگ و ابلق دیده می‌شود. در نوع سبز برگ‌های گیاه به رنگ سبز تیره و با خطوط عرضی خاکستری تزئین شده‌اند. در نوع ابلق هم ترکیب رنگ به همین شکل است با این تفاوت که نوار طلایی دور تا دور برگ‌ها را گرفته و همین موضوع سبب زیبایی و جذابیت دو چندان گیاه سانسوریا می‌شود. برگ‌های این گیاه کشیده و نوک تیز است و شباهت زیادی به شمشیر دارند. از این‌رو اسم شمشیری برای این گیاه انتخاب شده است.

قد گیاه سانسوریا شمشیری در محیط‌های سربسته 50 سانتی‌متر و در طبیعت ممکن است به یک متر تا 1.2 متر هم برسد. نیاز به نور غیر مستقیم و آبیاری کمی دارد. دمای ایده‌آل برای گیاه سانسوریا شمشیری بین 15 تا 27 درجه سانتی‌گراد است.

 

  1. سانسوریا سیلندریکا (Sansevieria cylindrica)

سانسوریا لوله‌ای با نام علمی سانسوریا سیلندریکا (Sansevieria cylindrica)، به نیزه آفریقایی نیز شهرت دارد. این گیاه  با برگ‌های استوانه‌ای شکل و صافش، ظاهری مدرن و منحصر به فرد دارد. برگ‌های این گیاه به رنگ سبز مات و دارای نوارهای سبز تیره است که به صورت عمودی یا افقی بر روی برگ‌ها قرار دارند. این گونه به دلیل مقاومت بالا و شکل خاص برگ‌ها، برای دکوراسیون‌های مدرن بسیار مناسب است.

می‌توان انتظار داشت برگ‌های استوانه‌ای  این گیاه تا حدود 2 متر هم رشد کند. به نور غیر مستقیم و آبیاری کمی نیاز دارد. بعلاوه می‌تواند نور مستقیم صبحگاهی را تحمل کند. دمای ایده‌آل برای گیاه سانسوریا لوله‌ای بین 18 تا 29 درجه سانتی‌گراد است.

 

  1. سانسوریا لورنتی (Sansevieria laurentii)

یکی از بلندترین انواع گیاه سانسوریا شمشیری با برگ های متنوع، گیاه سانسوریا لورنتی با نام انگلیسی Sansevieria Trifasciata Laurentii  است. این گیاه ماری و پرطرفدار با برگ‌های سبز تیره و حاشیه‌های طلایی شناخته می‌شود و به دلیل زیبایی و مقاومت بالا، انتخابی عالی برای دکوراسیون داخلی است.

این گونه گیاه سانسوریا می‌تواند تا ارتفاع 1.5 متر رشد کند و در اکثر شرایط رشد خوبی دارد. به دلیل رشد خارق العاده آن، برای قرار دادن در گوشه هایی که نیازمند گیاهان بزرگ هستند، مناسب است. نیاز به نور غیر مستقیم دارد و در شرایط کم نور نیز رشد می‌کند. به آبیاری کم نیاز دارد و باید بین دو آبیاری خاک خشک شود. دمای ایده‌آل برای رشد این گیاه محبوب بین 16 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

 

  1. سانسوریا فیشر (Sansevieria fischeri)

سانسوریا فیشر (Sansevieria fischeri) با برگ‌های کوتاه‌تر و عرضی بیشتر نسبت به دیگر انواع سانسوریا، ظاهری جمع‌وجورتر دارد. این گیاه به دلیل شکل خاص و لبه‌‌های چین‌دار، به سانسوریا لبه چین‌دار نیز معروف است. گیاه سانسوریا فیشر به دلیل اندازه کوچک و مقاومت بالا، مناسب فضاهای کوچک و محیط‌های کاری است.

این گیاه تا ارتفاع 30 سانتی‌متر رشد می‌کند. نیاز به نور غیر مستقیم و آبیاری کمی دارد. دمای ایده‌آل برای رشد و نگهداری از این گونه گیاه سانسوریا بین 18 تا 28 درجه سانتی‌گراد است.

 

  1. سانسوریا باله نهنگ (Sansevieria masoniana)

سانسوریا راکتی یا باله نهنگ با نام علمی سانسوریا ماسونیا (Sansevieria masoniana) شناخته می‌شود. این گیاه با برگ‌های پهن و بزرگ خود که به رنگ سبز تیره با نقاط سفید تزئین شده‌اند، یکی از زیباترین انواع سانسوریا محسوب می‌شود.

این گونه از گیاه سانسوریا تا ارتفاع 1 تا 1.5 متر رشد می‌کند. مشابه گونه‌های دیگر سانسوریا به نور غیر مستقیم و آبیاری کمی نیاز دارد. دمای ایده‌آل برای رشد و نگهداری از این گونه گیاه سانسوریا  بین 15 تا 27 درجه سانتی‌گراد است.

 

مزایای نگهداری از گل سانسوریا

گیاه سانسوریا یک گیاه اسرارآمیز است که هر کدام از خواص آن، فواید بسیاری برای انسان ها دارد. بر این اساس بسیاری از افراد برای محافظت از سلامت جسم و روح خود از این گیاه نگهداری می‌کنند. در ادامه به بررسی برخی از مزایای نگهداری از گیاه سانسوریا می‌پردازیم:

  • تصویه هوا: سانسوریا توانایی بالایی در تصفیه هوا دارد و می‌تواند مواد آلاینده مانند فرمالدئید و بنزن را جذب کند.
  • مقاومت بالا: این گیاهان به دلیل مقاومت بالا به شرایط نامساعد، مناسب برای افراد کم‌تجربه در نگهداری گیاهان هستند.
  • زیبایی ظاهری: تنوع در شکل و رنگ برگ‌ها، سانسوریا را به یکی از جذاب‌ترین گیاهان خانگی تبدیل کرده است.

 

نتیجه‌گیری

گل سانسوریا با تنوع در انواع و ویژگی‌های منحصر به فرد، انتخابی عالی برای دکوراسیون داخلی است. با آگاهی از نیازهای نگهداری هر نوع، می‌توانید از زیبایی و مزایای این گیاهان بهره‌مند شوید. برای خرید انواع گل سانسوریا و مشاوره در خصوص نگهداری آنها، به فروشگاه ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • رتبه بندی
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترس
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
سبد خرید بستن